Här nedan följer våra vanliga frågor vi får…

Läs vår FAQ innan du skickar ett meddelande till oss.

Hur lång tid är leveranstiden?
Beställningar som mottas på vardagar kommer att levereras till dig inom 2-5 arbetsdagar.
Vilka betalningsmetoder använder vi?
I samarbete med Klarna erbjuder vi faktura betalning, avbetalning, betalkort och direktbetalning. Denna betalningslösning heter Klarna Checkout. Vi har också SWISS BETALNING. crossfit kläder
Vad händer om jag inte hämtar mitt paket?
Paketet lämnas i 14 dagar från ankomst till paketet till ditt leveranscenter. Om paket inte samlas in skickar vi en faktura till våra fraktkostnader, för närvarande 150 kr.
Hur gör jag om jag vill ångra mitt köp?
Om du vill returnera en produkt som du beställt hos oss har du rätt att returnera inom 14 dagar från det datum du mottog varan, förutsatt att den returneras i oskadad, omärkt och obruten originalförpackning. Vänligen kontakta vår kundservice innan du returnerar produkten. Du som kund betalar retur frakt är CrossWear inte ansvarig för leveranser som skickas tillbaka till oss från kunden.
Hur vet jag att min order har godkänts?
När du har slutfört en beställning får du en orderbekräftelse via e-post. Om du inte har fått en orderbekräftelse, kontrollera att din e-postadress är korrekt och meddela oss och vi skickar dig bekräftelsen. Kontrollera även din skräppost, ibland skickas e-post till dig.
Hur får jag tillbaka pengarna på returer?
Om du har valt att betala med kort kommer dina pengar att överföras till det konto du betalade ut inom 14 dagar. När du väljer en faktura eller ett konto, raderas fakturan eller justeras beloppet. Om fakturan betalas kommer ett återbetalning att ske på det betalda beloppet.
Varför nekades jag att betala med Klarna faktura?
Vid val av faktura betalning eller Klarna kommer en kreditkontroll att göras på dig som kund. Tyvärr kan vi inte se varför din kreditgranskning nekades. Vill du veta varför du måste kontakta Klarna själv. Du kan nå dem på telefon 08-120 120 10.
Min betalning med Visa / Mastercard fungerade inte, varför?
Kontrollera först att du har pengar på ditt konto eller försök igen senare. Kontakta oss för ytterligare problem via e-post: kundtjanst@crosswear.se eller telefon: 0728 - 300 110.